donderdag 4 december 2014

Knopen doorhakken...en verstandig blijven.

Helaas heb ik even niets aan het blog gedaan. Wat niet wil zeggen dat ik stil gezeten heb. De voorruit is gedemonteerd wat veel meer werk was dan ik dacht.
de deuren zijn uit de Midget en liggen op de werkbank voor demontage. Verder wat klein werk wat nog gedaan kon worden zoals onderdelen schoon maken enz..



De kogel is nu wel door de kerk.
Ik heb besloten om de motor, bak en achter as te laten reviseren.
En daar heb ik een paar hele goede redenen voor. Ten eerste ontbreekt mij de plaats om dit te doen. Daarnaast weet ik zeker dat dit nu op een zéér professionele manier gedaan wordt.
De Midget is nu in goede handen en staat in goed gezelschap.
Zijn directe buurman is een mooie Ferrari en een Fiat Dino die ook in de restauratie staan.
In elk geval kan ik zo binnen lopen en meewerken om mee te helpen.

De motor is er afgelopen woensdag uit getakeld evenals de versnellingsbak.

Alle onderdelen waar ik zonder brug niet aan kon zijn nu gedemonteerd.
En dan blijkt dat al met al alles wel meevalt.
Er zijn wel wat dingen, maar niks dramatisch.


De benzine tank is lek aan de bovenkant.
Daar moet dus iets aan gedaan worden.
Deze tank is slechts 20 liter en is ook in een 35 liter versie te verkrijgen. De keus is dus snel gemaakt. Een nieuwe tank dus. Nu maar hopen dat de oude vlotter gaat passen.











De versnellingsbak zal ook een revisie krijgen. Ik weet dat de syngromesringen versleten zijn. Goed te merken bij het terugschakelen.







In de tussentijd ben ik thuis bezig de drop windows en het mechanisme ervan uit de deuren te halen. Leuke klus aangezien je hiervoor uitschuifbare vingers van maar 3 mm dik, tegennatuurlijk buigende gewrichten en ogen in je vingertoppen moet hebben.
Daar ben ik de komende dagen  nog wel even mee bezig.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jos,

Wat een mooi project. Je moet het maar aandurven!!! Ik vind het heel leuk om je vorderingen en avonturen tijdens de totale revisatie en straks ook heropbouw te volgen. Mooie foto's waarop je over een tijd(je) met plezier op terug zal kijken verwacht ik. Het was me al opgevallen dat je een tijdje niets had geschreven en ik werd een beetje ongeduldig vanwege mijn nieuwsgierigheid... Dus, tot de volgende keer!!!
Groeten uit Oisterwijk, Rob

Jos Graafsma zei

Het is winter nu, dus de avonden zijn lang. Beter dit doen dan kijken naar de televisie kijken. Ik moet zeggen, nu de motor eruit is begint de volgende stap in zicht te komen.
Alle onderdelen zijn er nu wel uit en heb ik een goed overzicht van wat nog gedaan moet worden. En dat is veel. Heel veel. Maar het sloop werk is achter de rug. Eigenlijk kan ik nu met de echte restauratie beginnen en zie je echt resultaat van al het werk.
Ik blijf het blogje bijhouden.

Unknown zei

Ziet er mooi uit gelukkig dat het meevalt en er niet heel rare dingen naar voren zijn gekomen
wanneer je de motor reviseert gelijk harde kleppen er in ivm loodvrij rijden. Kan je later ook nog op gas gaan rijden, en ja ik weet het gas is eigelijk om te koken maar het rijd wel voordelig

Groetjes uit Friesland Herbert

Jos Graafsma zei

Gaat helemaal goed komen. Alleen dat gas in de Midget zal het niet gaan worden. Ik kan nauwelijks een reservewiel in de kofferbak krijgen dus een gastank zal lastig passen zijn.