woensdag 4 februari 2015

Bodemplaten, undercoating en....



Nu de auto in de kantelbrug hangt kan ik eindelijk beginnen aan het verwijderen van de undercoating.
Niet het leukste werk om te doen, maar verstand op nul en gewoon doorgaan.

Door de coating te verhitten is deze vrij gemakkelijk met een plamuurmes af te steken.



Als snel blijkt dat daar waar de coating lekker dik is aangebracht de problemen het grootst zijn.







De bodemplaat is ooit eens een gatenkaas geweest en door er letterlijk plaatjes metaal overheen te lassen is het probleem opgelost. Niet dus.
Het lijkt erop dat de bodemplaat aan de rechterkant in zijn geheel vervangen moet worden.








De footwell is slecht, en een deel van de inner wheelarch inclusief het triangular web is gewoon rot.

Waarschijnlijk zal de rechter sill panel en de inner sill ook niet meer echt fris zijn.







De achterzijde is al niet veel beter. Veel lagen undercoating hebben alle ellende gemaskeerd.
Zonder was deze auto waarschijnlijk nooit door de keuring gekomen.

Nog even dan is alle coating eraf en kan de body gestraald worden.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Het nadeel van restaureren je vind echt elk plekje wat niet perfect is je maakt het weer perfect om er dan weer een laag undercoating overheen te smeren en het nooit weer te zien maar het geeft wel heel veel voldoening na de tijd

Unknown zei

Doet me denken aan een tandarts die zoekt ook om gaatjes om ze dan onzichtbaar weg te werken ;-)

Groetjes uit Fryslan

Jos Graafsma zei

Inderdaad, als ik maar weet dat het straks weer goed zit.
Links achter de wielbak en de bevestigingspunten van de bladveren zijn ook erg slecht.
Bijna klaar om de auto naar de straler te brengen, dan weet ik pas echt wat er gedaan moet worden.

Jos Graafsma zei

Ik voel me soms een tandarts, hoofdschuddend gebogen over een patiƫnt met een slecht gebit.